Smal toetje, dubbele toetjes

25 07 2011

Gaat echt fantastisch met sporten en voelt ook echt goed, op her en der wat spierpijn na dan. Ik loop nu drie keer in de week buiten en fitness tussen de twee en drie keer in de week, waarbij ik ook altijd een kwartiertje op de loopband ga om een beetje warm te draaien. Ook tracht ik elke week een rondje Rottemeren te crossen met mijn mountainbike. Gevolg is wel dat mijn broeken te ruim zijn (en het was al niet zo een overvloedig middel) en mijn jasjes van boven te nauw worden. En dan dat honger gevoel, nou goed niet overdrijven, een flinke trek. Nu had ik mijn ontbijtje al opgeschroefd naar dubbele hoeveelheden, inmiddels heeft mijn lunch ook een dubbele portie aangenomen en ’s avonds eet ik tweepersoonsmaaltijden in twee sessies weg. Het begint langzamerhand een dure hobby te worden want omdat het nog niet genoeg is ga ik nu toch ook aan de eiwitshakes. Als er nog iemand tips heeft om goedkope en gezonde wijze bij te bunkeren dan hou ik mij aanbevolen. Tegen potten en pannen uitschrapen bij de plaatselijke gaarkeuken geen bezwaar.

Vanavond ga ik trouwens voor het eerst meedoen met de #heldenrun een initiatief van @lokalheroz waar met een groepje de bruggen (Erasmus en Willem) al runnend gerond worden (ben niet meteen meegegaan omdat ik wel zo competitief ben dat ik niet achteraan wil beginnen/eindigen). Doel daar is om half september de 010 versie van de Dam tot Dam te gaan lopen. Tussen Schiedam en Rotterdam 16,1 km (10 Engelse mijl). Deze run wordt door Heldenrunners verzorgd.

Maar waar doe IK het voor. Well, ik heb een paar doelen. In de eerste plaats wil ik op een redelijke snelheid (ca 12 km/uur) het Rondje Rottemeren (23 km) rondrennen dus net onder de twee uur. Heb dit met elk vervoermiddel dat ik bezit al gedaan (skaten, fietsen en roeien) en rennend staat al heel lang open. Nooit verder gekomen dan een 14 km run. Rondje Rottermeren wil ik als nagedachtenis aan mijn kleine maatje Vinnie doen en hoop daar dan ook wat knaken voor Kika mee op te halen (later meer hierover). Ten tweede hoop ik dat door al dit sporten ik geen tijd meer heb om nog een peuk in mijn bakkes te steken (nu is dit al stukken minder).Ten derde heb ik een angstig hoog cholesterol gehalte dat ik zo wat wil bedwingen, ten vierde gewoon om te bewijzen dat ik het kan en ten vijfde wie wil er nu geen hard body ;-) #fitisdashit


Acties

Information

Geef een reactie

