Warme Wacht

13 06 2006

Om 17.10 stond ik op het station en normaal stap ik dan om 18.20 mijn deur door. Je voelt um al aankomen … vandaag ging dat even anders. Om 21.20 kwam ik nu door de deur. Het begon omdat de machinist met de trein uit Utrecht moest komen. Die had door seinstoring vertraging. Toen die uiteindelijk met een half uur vertraging binnen kwam was er inmiddels een storing op mijn traject (Alphen-Gouda) en die zou tot 20.30 (minstens) duren. Naar Leiden ging ook niet want de treinen uit Utrecht kwamen inmiddels ook niet meer door. Bussen naar Gouda gaan niet meer .. omdat er nu een treinverbinding is. Je raakt nog eens aan de praat en toevallig met twee dames waarbij ik normaal niet verder zou komen dan wat babygepruttel. Dat is wat overdreven .. laat ik het anders zeggen. Mijn dag is al goed als ik ze des ochtends het perron op zie schreiden. Heb  een broodje en een drinkje gedaan met ze. Inmiddels had één van hen mijn telefoon ter hand genomen en haar vriend gebeld om haar op te halen. Ze ging naar Gouda en bood aan mij af te zetten op het station aldaar. Heel cool en dat op deze dag. Maar ik was er nog niet.
Ik zag een trein op het perron richting Rotterdam staan en moest flink sprinten. Op het bord stond voorste deel naar Den Haag, achterste Rotterdam. Ik jump en de deuren sluiten zich .. nadat ik binnen was. Niet heel veel later zag ik dingen die ik normaal niet zie, qua route dan. Ik op zoek naar de conducteur. Blijkt het de fokking fuck trein naar fokking fuck Den Haag te zijn. Deze was verlaat en het bord op het station was al voor de volgende. In Zoetermeer kon ik uitstappen en keren met 20 minuten wacht verlenging. Eindelijk terug op Gouda 20 minuten wachten, Rotjeknor was natuurlijk net weer vertrokken. Tuurlijk ook nog 15 minuten bonus vertraging door stroom geouweneel en toen na een verder rustig trip kon ik eindelijk mijn kind te eten geven.


Acties

Information

4 responses

14 06 2006
Ellen

Sjezus…..wat ben ik blij dat ik niet met het openbaarvervoer hoef.
Klotezooi.

14 06 2006
Oof

Was allang blij dat het niet vroor.

15 06 2006
Hedde

Oepsie ;)

Je mag idd blij zijn dat het niet vroor. Ik kwam een keer na zo’n tochtje met vertragingen thuis en zag toen ik mijn doorregende schoenen/sokken uitdeed dat ik blauwe tenen had. Het valt niet mee. (Al is het soms erg handig).

19 06 2006
Peng

Ik geloof dat ik maar weer eens blij ben dat het maar 7 minuten fietsen is naar mijn werk. ;-)

Geef een reactie

