Oma van het Bos (Kralingse Bos)

26 04 2006

Oma zong vaak voor ons
Cassetebandjes vol
Speelde piano
En had tot hoge leeftijd les
Dat scheelde
En schilderde veel

De boterham pindakaas met basterdsuiker
Wordt nog steeds zo gesmeerd
Al snij ik het niet in van die hapklare stukjes

Elke vrijdag ging ik bij haar eten
Vaak Chinees, dat ik dan ging halen
Of er gingen frieten in het vet
D’afzuigkap heeft het eigenlijk nooit gedaan

Een zakcentje werd immer toegefrommeld
Zelfs toen ik al jaren aan het werk was
Proberen haar te overtuigen had weinig zin

2 jaar terug is ze naar een verzorgingshuis gegaan
Toen kon ze nog steeds haar tenen aanraken
Ze was er snel thuis

Vandaag hield het op
Na 95 jaar


Acties

Information

4 responses

26 04 2006
Peng

95 jaar… Wat ben jij een enorme geluksvogel, dat je zolang, van zo’n lieve oma hebt mogen genieten.

26 04 2006
Oof

Da helemaal waar, maar t valt toch wel rauw op mijn dak.

26 04 2006
Aquila

Zoiets is nooit leuk en komt altijd onverwacht lijkt ‘t…
Gecondoleerd Ol en veel sterkte voor jou en je familie.

27 04 2006
Oof

Thanks.

Geef een reactie

