Niet sollen, niet dollen!

25 05 2005

Even Eneco op zijn lazer gegeven ivm met afrekening gevalletje waterschade. De klojo’s hadden heel mijn rekening zwaar bruut leeg getrokken, dus nu alles gestorneerd (heb ik dat ook eens gedaan). Bedoel ik heb zelf de schade aangegeven en gevraagd of ik meteen kon betalen en gevraagd of ze met de correctie niet mijn maand bedrag willen verhogen, want deze lekkage is eenmalig. Dus graag een éénmalige correctie met 1 rekening. Tuurlijk helemaal duidelijk, not. Hebben ze toch mijn maandbedrag met 40 euro verhoogd en maar meteen twee maanden binnen twee dagen geincaseerd plus die afrekening van het water, maar dat dan weer gesplits waardoor het niet duidelijk is wat nou het bedrag van het water is. Gister al helemaal los gegaan maar toen kon er niks veranderd worden, mooi verhaal, zij maken een fout en ik ben de lul, dat dus net even niet, dacht ik, ja toch, nou wordt ie helemaal mooi (en meer cliché kreten)! Maar het gesprek van gister was blijkbaar toch bij het knaapje blijven hangen en is naar de manager gegaan, want toen ik vandaag belde en mijn postcode gaf en zei dat ik het bedrag gestorneerd had (fijn tweede keer dat mooie woord, schrijf ik het eigenlijk wel goed), vroeg ze meteen of ik een momentje geduld had en zette ze mij in de wacht. Na 5 minuten is ze weer terug, helemaal poeslief, vele excuses en alles is geregeld, betaal netjes mijn oude maandbedrag en krijg een aparte giro voor de waterschade. En hoef de waterschade rekening pas volgende maand over te maken. Wel zo mooi die aparte rekening want dan kan ik die rechtstreeks in de maag van mijn huisbaas splitsen. Iemand nog een idee, hoe ik zo snel mogelijk mijn geld van die gast kan krijgen. Lief vragen gaat me nml minsten 2 jaar kosten…


Acties

Information

3 responses

25 05 2005
Peter in Toronto

De huur storneren? (whatever it is)

26 05 2005
O-Ishi

Dat is als je een machtiging ongedaan maakt/het terugboeken als dat ongevraagd of ongewenst is gebeurd.

26 05 2005
Peng

Je schrijft het goed (storneren, dus). :D
Enne, nu je toch zulke goede vrienden bent met Eneco, vragen of ze het water van je huisbaas tijdelijk willen afsluiten tot hij je betaald heeft…? Moet je eens kijken hoe snel hij over de brug komt als hij een week niet heeft kunnen douchen…! (Of hij dan nog het postkantoor binnen mag om het geld te storten, is een tweede) :D

Geef een reactie

